PernieBernie

Lite nytt

Idag har vi äntligen köpt bilbarnstol!
Nu får bebisen komma när den vill :)
Det blev en Brio Primo för den passar till vår nya vagn Brio Sing.
Man fäster bilbarnstolen i en bas som man sätter fast i bilen, sen kan man bara klicka i och ur den lätt, plus att det går smidigt att klicka i den i vagnchassit. Ska bli superskönt ifall bebisen har somnat i bilen och man kanske bara ska in i nån affär, då slipper man lyfta ut barnet ur stolen för att lägga det i vagnen, nu är det bara klicka!

 

Bilbarnstolen i vagnchassit

 

Och så här ser vår nya vagn ut

 

Liggdelen

 

Sittdelen

 

Nog om vagnar!

Jag var även förbi jobbet och tog ut några semesterdagar. Har en massa som jag inte får spara så därför tänkte jag ta ut några nu så får jag lite pengar till sommaren :)

Sen var Micke och jag och käkade lunch på kungsholmen, där har de verkligen stora och goda pizzor!

Skulle behövas dubbelt så stora tallrikar för att pizzorna ska få plats, ser lite roligt ut :)

 

 

 

Lovade ju visa bilder från helgen när jag och Lucas planterade blommor på balkongen.

De har fått plantera på dagis precis så han tyckte det var jättekul, i alla fall i början... han hjälpte mig att fylla på med jord med sin gula spade :)

 

 

 

 

 

Jag tycker Lucas är jätteduktig på att lägga pussel, men så är man väl partisk oxå :)

Här är en fin bild på när han lägger Bilar-pussel

 

 

Slutligen kan jag berätta att jag provade att göra Belgiska våfflor som Leila gjorde i sitt bakprogram för två veckor sedan.

Jag älskar Belgiska våfflor sedan jag pluggade i Holland och åt hur många som helst där, där finns det ju överrallt!

Hur som helst, ett sånt våffeljärn som Leila hade i programmet hittade jag på nätet, det kostar 3900:- och det kan man ju inte köpa.... men hon sa att det går bra med vanligt våffeljärn, bara att de blir lite tunnare.

Och det blev de ju, men det var god smak! Mycket godare än vanliga våfflor, men så var smeten lite krångligare att göra också. Men det kan det vara värt!

Tycker absolut att ni ska prova om ni gillar våfflor! Så här såg ett hjärta ut när vi åt

 


Nu blir det några avsnitt True blood innan sängen, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jaa, nu väntar vi på bebisen :)

... och jaa, ni har nog världens duktigaste lilla kille :)

Massor av kramar från Västervik

2010-04-22 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0