PernieBernie

Vilken jäkla snålkärring!!!!

Oj oj oj vad jag blev upprörd när jag kollade på veckofinalen av "Halv åtta hos mig" igår.
Såg ni det?



Den här veckan var det två killar som såg ut lite som "snobbar" eller vad man ska kalla det, i alla fall vid första intrycket. Sen visade det sig att det var jäkligt sköna killar. Men hur som helst!
Sen var det en äldre persisk dam och en tjej i 40-årsåldern som var med, alla bodde i Stockholm.

Igår var det en av killarnas tur att laga maten och han hade en fantastisk meny och bjöd på ett jättebra värdskap!
Tjejen i 40-årsåldern var helt lyrisk och sa att det var den bästa maten hon nånsin ätit och att han borde få en stjärna i guide Michelin etc etc....
Den samlade uppfattningen från alla veckans middagar var, i alla fall för mig, att han igår lätt skulle vinna.
"Han borde få minst en tio och sen kanske 8:or och 9:or" tänkte jag.

Så är det dags för poängen.

Persiska tanten sätter en 7:a. Ok.
Den andra killen ger honom en 9:a. Rättvist.
Tjejen i 40-årsåldern som var lyyyyrisk över kvällen sätter en.......4:a.
Eh vänta nu?
Hörde jag fel?

Sen kommer motiveringen: "för jag vill vinna det här".

Jag vet inte vad som är värst; att hon är så snål och egoistisk som jag inte trodde var möjligt att vara, eller att hon faktiskt tror att hon kommer vinna om hon sätter så låga poäng på honom.
För hon ledde faktiskt aldrig, så hon vann ändå inte (vilket ju var tur ändå)!
Den persiska damen vann istället, och allting kändes jätteorättvist!
Fy fan säger jag bara, jag är glad att jag inte känner den där snålkärringen och jag skäms å hennes vägnar!

Snälla säg att nån av er som läser såg det, vill gärna veta vad ni tyckte??!!

Ni kan se avsnittet HÄR.

Usch säger jag bara.

(Ja jag är gravid.)

Kommentarer
Postat av: vajb

jag såg inte programmet, men sånna som hon borde inte få vara med! om man ska vinna så ska man göra det för att man är duktigast!! jag förstår att du är upprörd, det har inget att göra med att du är gravid :-)

kram

2010-04-16 @ 23:29:15
Postat av: Caroline N

Haha, jag är INTE gravid, men reagerade precis likadant! Är man med i ett sånt program borde man vara med för man är intresserad av matlagning och inget annat! Jag blev skitirriterad på henne!

2010-04-17 @ 08:19:56
URL: http://carolinesblogghorna.blogspot.com
Postat av: Sara

reagerade precis som du gjorde! den sista killen va ju självklar vinnare!!

2010-04-17 @ 14:14:14
URL: http://saraethelviktoriacarlsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha.. Tantjäkel! Sjukt irriterande. Såg de avsnittet för längesen. Det är repris antar ja :-)

2010-04-17 @ 16:49:43
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: anna åkesson

Såg det!!! Jag blev skiiiiit arg. Vilken satkärring. Kanske ska ta reda på adressen och skicka ett paket med hundbajs till henne.

2010-04-20 @ 11:01:45
Postat av: Charlotta Grönlund

Ja jag håller fullständigt med! Jag blev så arg, sååå himla sniket av henne. Hoppas nån nappar på Annas förslag med att skicka hundbajs =D

2010-04-21 @ 14:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0