PernieBernie

En kille i slips och en pepparkaksgumma

Igår var hela familjen på adventsfika hos Elisabet och Emanuel.
Även Mia var där och så en massa folk som vi inte kände, det var supertrevligt!
Och så bjöds det på en massa gott fika, jättemånga sorter på kakor och bullar, och jag var ju tvungen att prova alla sorter... :)

Lucas var fin i skjorta och slips och Leia fick ha på sig sin pepparkaksdräkt. Tänkte att hon ska ha den på julafton men det är ju kul om man kan använda kläderna mer än en gång..
Jag glömde kameran hemma så bilderna är från soffan här hemma, och Leia var INTE på fotohumör :P

 

 

Idag har jag varit tvungen att stanna hemma. Hade jätteroliga planer, bland annat en mammalunch hemma hos Won-Ji och andra träffen med personliga tränaren.

 

Men igår vaknade Lucas och spydde sent på kvällen och var hur eländig som helst.

Vi trodde att det var magsjuka först men han spydde bara en gång och sen sov han hela natten.

I morse hade han feber, visserligen väldigt låg men ändå, så han fick vara hemma från dagis.

Han har snorat och hostat och varit ganska slö under dagen men han har inte spytt något mer, förrän för en timme sen. Precis som igår vaknade han och ville spy. Insåg att det beror på att han hostar så mycket att slemmet vill ut... stackarn! Han är verkligen jätteeländig och bara gråter. :(

 

Micke är förresten också sjuk och eländig och jag har mått illa hela dagen, hoppas jag och Leia klarar oss så vi kan ta hand om grabbarna!

 

Det tråkiga är att det skulle varit hans sista dag på dagis imorgon, men nu får jag gå dit och hämta hans julsaker och lämna vår julklapp till fröknarna i stället. Verkade som att Lucas hade velat det men nu är det ju som det är.

 

Jag har gjort egna julklappar som vi ska ge till dagisfröknarna. Funderade länge på vad jag skulle baka, men idag slängde jag ihop en sats kola med pepparkakssmak som jag har slagit in ikväll. Bilder kommer på bakbloggen :)

Det får räcka!

 

Kollar på en film just nu men den var inte så bra så jag har gett upp...Scott Pilgrim vs. the World. Väääldigt skum.

 

Känns som jag har så mycket att göra innan jul, när ska man hinna och orka?

Men men, ska väl inte klaga, behöver ju inte jobba i alla fall :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hoppas ni kryar på er till jul. Önskar er en jättefin helg, vänner i Solna!

2010-12-21 @ 08:04:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/carolineengvall
Postat av: Sofie

Sa fina de ar, era barn!! Tycker det ar sa sott nar man klar sina barn sa fint som ni alltid gor. De tycker ju ocksa om att se fina ut, precis som vi :)



Hoppas ni kryar pa er snart!!

Manga kramar fran Bryssel (ar har och jobbar tva dar)

2010-12-21 @ 09:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0