PernieBernie

Kelgrisen

Idag skulle jag träffa Sara och eftersom det var så fint väder tänkte vi att det kunde vara mysigt att åka någonstans.
Helst med lekpark och här i Solna finns det inga roliga lekparker, helt värdelöst! :(
Då kom jag på att vi kunde ta bilen och testa Bandängen som Marina har skrivit om på sin blogg.

Det var jättemysigt! Och det fanns jättemycket att göra för barnen, perfekt!
Dock har vi insett att Lucas verkligen är en stor badkruka.
Han kände på vattnet i plaskdammen, kommenterade att det var kallt och sen ville han absolut inte bada...
Suck!
Istället fick vi gunga och leka med annat, men det gick ju bra.

I morse bakade jag en sockerkaka som jag tog med, det var så himla gott att sitta på filten och äta den.
Ljummen nybakad sockerkaka med lite saft till är underskattat!

 

Sara och Leia

 

Lucas var så varm och svettig efter kepsen...

 

Jag och kel-grisen :) (hoppas ni ser vem som är vem)

 

Lucas och jag kollar på hönsen och jag försöker förklara att det är tack vare dem vi har ätit god sockerkaka (att de värper menade jag då så klart... )

 

Jag hade smort in Lucas ordentligt med solskyddskräm men så klart inte mig själv... har en illröd rygg och en bränd högersida, inte så skönt :(  Har duschat kallt och haft på kylbalsam nu.

Vi kollade lite på fotbollen som blev grymt spännande då det blev straffar, och nu tänkte jag gå och lägga mig.

Avslutar med en fin sommarbild på Lucas när han äter glass i kungsan!

 

 


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag älskar Bandängen!



När ska vi ta och ses egentligen? Jag kan i slutet på Juli, från 24.e och framåt. Säg en dag så bokar vi in den! Vi kan ju faktiskt träffas i Bandängen.



Kram

2010-07-03 @ 10:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0