PernieBernie

46 låååånga dagar

Så här ser det ut på min sida på familjeliv just idag:

Min graviditet - BF Lör 1 maj 2010

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 16 mar 2010.
Din graviditet startade
Sön 26 jul 2009.
Din menscykel är ca
28 dagar
Du blev gravid ungefär
Sön 9 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 234 av 280. (83,6%).
Du är i vecka
34.
Du har gått
33 fulla veckor och 2 fulla dagar (v33+2).
Du är i
8:e kalendermånaden.
Du är i
9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester
tre.
Beräknat förlossningsdatum
Lör 1 maj 2010
Du har
46 dagar kvar till beräknad förlossning.


"Bara" 46 dagar kvar alltså... det låter ju inte så mycket!
Men när man har ont känns det som en lång tid.
Mitt ryggonda har gått upp och ner och de senaste dagarna och jag har inte haft jättebesvär av foglossningen.
Förmodligen för att jag tagit det lugnare.
Efter helgen har jag dock bara fått ondare och ondare och igår var värsta dagen hittills.

Igår var jag tvungen att åka in till jobbet och lämna mitt läkarintyg så jag bestämde mig för att slå två flugor i en smäll genom att ta med Lucas och prova skor.
Hämtade honom på dagis och sen tog vi pendeln in till stan.

Först till jobbet vilket Lucas tyckte var jättespännande :)
Sen kände jag att det var dags att köpa vårskor till Lucas. Hittade ett par jättefina på skopunkten!

149:- på skopunkten. (bild lånad från skopunkten.se)


När vi ändå höll på svängde vi in på H&M oxå och där hade de 50:- rabatt på alla barnjackor.

Kände att det vore perfekt att hitta en och jag såg två som jag tyckte var fina. Lucas hade somnat i vagnen vilket jag inte alls var förtjust i eftersom han har slutat vila på dagarna, så jag försökte väcka honom.

När jag fick lite liv i honom (han var helt borta...) fick han peka på vilken jacka han gillade mest och han var väldigt bestämd med den gröna!

 

199:- på H&M, men 149:- med rabatten som är just nu :) (bild lånad från hm.com)

 

Sen blev han jätteledsen och krånglade så att allt kändes som en mardröm. Han la sig ner på golvet och vägrade ställa sig upp samtidigt som han grät hysteriskt... nyvakna trötta barn är inte alltid så mysiga. :/

Till slut kom vi därifrån med jacka och nya kalsonger till honom (han har börjat träna på allvar att vara utan blöja) och då var det så sent så det fick bli McDonalds. Lucas blev supernöjd och vi hade riktigt mysigt helt plötsligt. Vilka kontraster! :)

Sen började det jobbiga... att ta sig hem i rusningstrafik och inse att jag hade gått alldeles för mycket redan och ansträngt mig mer än jag borde :(  Backen som går från pendeln hem till oss tar i vanliga fall tre minuter att gå för mig (när jag inte är tjockis) men igår tog den 20 minuter!

Fick gå med jättesmå steg och väääldigt sakta för att överhuvud taget klara av att ta mig upp för den jäkla backen. Inte ett dugg kul. Idag är det lite bättre men bara lite, det gör ont varje steg jag tar.

 

Igår lyckades jag dock få en tid hos sjukgymnasten redan på onsdag (imorgon), hon lyckades klämma in mig fast hon egentligen inte hade en tid förrän i slutet av nästa vecka, och det efter att jag berättat om mina problem. Hon frågade på telefon om jag behöver kryckor så vi får väl se hur det känns imorgon... vill ju helst slippa om jag säger så.

 

Idag tvättar jag (väldigt lugnt, sitter på en stol hela tiden), det är väl allt jag kommer orka och hinna.

Solen skiner så jag ska nog göra ett besök på balkongen, satt där igår i över en timme och det var så SKÖNT!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna E

Ta kryckor! Det avlastar jättemycket vilket är jätteskönt, tyckte jag iaf... Lycka till med FK, det är konstigt hur de kan ta olika beslut från person till person och gång till gång...

2010-03-16 @ 20:18:48
Postat av: Caroline

Krya krya krya på dig, dear! Ojojoj, du är strong.

2010-03-17 @ 19:50:31
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0