PernieBernie

Sjukpenning?

Har jag berättat att jag inte fick havandeskapspenning? Det fick jag inte i alla fall. I försäkringskassans motivering står det att jag inte har tunga lyft och att de inte bedömmer att min arbetsförmåga har minskat med minst 25%...
Då kan de ju prova själva att jobba tio-timmars nattpass höggravida, varav fem timmar är stående med kanske tre raster. Fnys!
Konstigast är väl att jag fick havandeskapspenning när jag väntade Lucas, och då mådde jag inte så här dåligt.
Har exakt samma arbetsuppgifter dock.

Nåja.

Idag har jag varit hos läkaren. Var så nervös innan, visste inte vad det var för läkare och om han skulle vilja sjukskriva mig.
Han var riktigt trevlig och förstående och han sjukskrev mig 100% från och med idag fram till förlossningen.
Han var dock ganska skeptisk till att försäkringskassan kommer godkänna det.
Och det är ju så att det inte på något sätt är säkert att jag får några pengar av försäkringskassan bara för att en läkare har sagt att jag inte kan jobba... därför får jag nu vänta nån vecka till innan jag får besked av dem.
Måste skicka in papprena.
Vilket innebär att jag är hemma från jobbet hela veckan utan att veta om jag kommer få några pengar!
Sjukt system.
Och det sjukaste av allt är att jag verkligen inte skulle kunna jobba, har jätteont varje kväll och kan knappt gå!!!

Försöker att i alla fall gå en liten promenad varje dag eller på nåt sätt röra på mig.
Igår var jag och simmade, klarade 30 längder på en halvtimme och det är ganska bra med tanke på att jag i min ungdom har för mig att jag brukade simma 40 längder på runt en halvtimme. Nu är jag ju en flodhäst i vattnet om jag jämför... :)
Det känns super-super-duper-bra efter jag har simmat, är helt mjuk i kroppen och känner mig såååå avslappnad!
Det jobbiga kommer på kvällen... då får jag istället super-duper-ont om jag har suttit i soffan bara en liten stund.
Så ont att jag knappt kan lyfta på fötterna :(
Inte så jättekul.

Så nu är det bara att vänta och.... hoppas.

Idag har vi haft fredagsmys! Vi käkade chips och kollade på finalen i På spåret, hur mysigt som helst.
Lucas slocknade i soffan ganska snabbt dock, han är jättetrött på kvällarna efter att han slutat vila på dagis.
Imorgon kommer Mickes mamma hit, vi ska spela på hästarna (det är jackpot) och kolla på melodifestivalen.
På söndag ska jag träffa Mia och så ska vi på loppis!

Ser ut att bli en mysig helg :)



Kommentarer
Postat av: Helen L

Ja, jag håller med... det är verkligen konstigt att man får veta i efterhand om sjukskrivningen godkänns...

Jag tror ändå det går bra. Det är ju så tydligt att du inte orkar stå upp i timtal nu. Håller tummarna :)

Kramar Helen

2010-03-13 @ 13:50:33
Postat av: Sanna

Försäkringskassan är bra konstiga. Som sagt, de kan pröva själva att stå där på natten. Och att du fick med Lucas men inte denna gång är ju bra skumt. De lever sin egen värld! Vad har ni funderat på för namn till liten? :-) Är lite nyfiken.. hehe

2010-03-14 @ 19:35:18
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: vajb

håller tummarna för att det löser sig med försäkringskassan!

2010-03-15 @ 22:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0