PernieBernie

Status just nu

Just nu håller jag på att baka. Imorgon är jag nämligen bjuden till Anna och Peter på fika!
Sofie, som äntligen kommit hem från Australien efter studier i nästan två år, ska komma och hämta lite kartonger som hon haft hos dem när hon varit borta. Ska bli jättekul att se både henne och Anna igen :)
Vad jag bakar är en hemlis, jag vet ju att i alla fall Anna läser här då och då. Fast ok då, här kommer en bild på det jag bakar så kan ni kanske lista ut det?

 

Helgen har varit väldigt lugn.
I lördags fick jag äntligen se Maria och Nicklas lilla underverk Bianca!
Självklart glömde jag kameran. Hon var helt perfekt, sååå liten och söt!!
Hon sov mest hela tiden vi var där så vi fick lite tid att umgås med Maria och Nicklas oxå, Angelica och jag.

Jag har haft ganska svårt att gå senaste dagarna, känns som det bara blir värre och värre.
Fast vissa stunder är det lite bättre, och vissa kan jag verkligen inte ta ett steg för att det gör så ont.
Hoppas det inte blir ännu värre innan den lilla bestämt sig för att komma ut...

Jag trodde nästan det var dags i lördags kväll.
Då hade jag förvärkar ganska länge, så mycket så jag var tvungen att ta ett bad för att det skulle lugna ner sig, vilket det gjorde.

Nu är det ungefär en månad kvar men jag hoppas det bara är två veckor, skulle vara skönt att bli av med alla smärtor som jag hoppas försvinner efter förlossningen.
Börjar bli lite spänd nu när man tänker på den, undrar hur det blir den här gången. Lite spännande!
Fast det är klart, jag ser ju inte fram emot smärtan, försöker mest att tänka på att man glömmer bort den fort efteråt som tur är. :)


Idag var det dags för bassängträning hos sjukgymnasten igen!
Var där innan åtta men den här gången var det ljust ute redan vid den tiden, sommartid är skönt!
Det var lika skönt idag och eftersom vi bara var fem stycken idag fanns det även mer plats i bassängen :)

Nu ska jag åka och hämta Lucas på dagis. Längtar efter honom eftersom jag inte träffade honom i morse, han sov när jag gick. :(


Måste bara avsluta med att tipsa om Carolines nya blogg. Jag har ju tipsat om hennes bok förut, "14 år till salu", och nu bloggar hon om det högaktuella ämnet som boken handlar om.



LÄS BLOGGEN HÄR.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh, den där kakan ser helt ljuvlig ut. Wow. Hoppas att det inte blir värre med gravvogrejjorna. Men - bara en månad kvar. SÅ spännande!

2010-03-29 @ 20:16:13
Postat av: AnnaC

Jag läser inte då och då. Jag är inne minst en gång om dagen och kollar ifall du har skrivit något :)

Det ser mycket gott ut. Är det en sockerkaka kanske? Nej, det känns för enkelt (även om det är gott) för att vara du. Jag gissa på att den är "spetsad" med något, kanske annanas eller kokos, eller nåt. Gud va jag längtar tills imorgon, det ska bli så kul att träffa er!

Oj, va mycket jag skev. Det blev en hel bok (kanske inte lika bra som din kompis Carolines bok, men ändå ;))

Kram

2010-03-29 @ 22:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0