PernieBernie

Jag röstade med hjärtat, inte hjärnan

Igår var vi duktiga och städade hela lägenheten. Försökte ta det lugnt med min rygg men det hjälpte inte, på kvällen hade jag så ont att jag knappt kunde gå :(
Men nu är det städat i alla fall ;)

Mickes mamma var ju här, vi kollade på hästuslingarna som inte alls sprang som vi ville så vi får vänta någon vecka till med att bli miljonärer tyvärr.

Vi åt trerätters middag oxå!
Förrätt: Toast skagen
Varmrätt: Kyckling med chips i ugnen
Efterrätt: Kladdkaka med Oreos och nougattäcke

Helt ok mat :)
Man måste ju lyxa till det lite när det är final i melodifestivalen, det är ju bara en gång om året! :)


Kladdkakan som vi åt framför melodifestivalen :)

 

I år var första året som jag inte hade någon direkt favorit utan mer visste att det var några av låtarna som jag INTE ville skulle vinna. Det är inte likt mig och det var en konstig känsla...

Ville inte att Ola, Eric Saade eller Al Fakir skulle vinna. Varför vet jag inte, gillade inte deras låtar tillräckligt helt enkelt.

Däremot gillade jag de andra!

 

När det verkade som att det stod mellan Al Fakir och Anna bestämde jag mig för att rösta på Anna. Och det var inte för att jag kände att den kommer ha bäst chans i ESC, jag röstade med hjärtat.

Som jag tycker man ska.

Vem orkar egentligen tänka på att lägga röster på den som förmodligen funkar bäst i övriga europa, det är väl ändå ingen som kan lista ut det eller?

Så Anna fick det bli, och det gick ju vägen :)

 

Ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att det har blivit tristare och tristare i ESC i och med att det tillkommer så många fler länder varje år. Semifinaler hit och dit och grannröstningar som förstör allt. Nu får europa se en liten tjej med en stor röst i alla fall, vi har inget att skämmas över!

 


Usch vad trött jag är, kan knappt hålla ögonen öppna.

Var på två loppisar med Mia, Micke och Lucas idag.

Först i Skarpnäck, för att kolla vad det var för nåt (de har varje söndag) och ifall vi skulle hyra ett bord där nån söndag. Men det var inget att ha.

Då drog vi till Myrorna i Ropsten, den är jättestor med tre våningar och de har allt känns det som.

Micke fyndade några böcker och blev supernöjd, själv köpte jag bara en rosa blomkruka som redan står på bordet med en gul blomma i :)

 

Mia följde sen med oss hem. Vi käkade först thai som vi köpte med oss, sen gjorde jag drinkar till oss, utan alkohol så klart.

Glömde ta kort (!), men det var en god shake som bestod av kokosmjölk, mjölk, vaniljglass, banan och ananas. Supergott!  Till sist klämde vi ner lite kladdkaka oxå....

 

Det finns väl en anledning till att man är så trött, man blir ju supersömnig när man äter så mycket ;)

 

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0