PernieBernie

Fars dag

Idag är det Fars dag och det måste ju firas!
Jag tänkte hjälpa barnen lite med firandet så dagen började med att Micke fick ett litet paket på sängen.
Det var bara ett par strumpor med ett gulligt Simpson-motiv på som Lucas fick ge sin far :)

Sen hade jag ju bestämt mig för att göra en tårta till Micke, behöver träna på tårtmakandet...
Det blev en "gullig" tårta, kanske inte så typisk för en far, men det fick duga.
Jag var inte så nöjd med själva smaken, bottnarna blev för torra och det var tråkigt.
Men jag är nöjd med att ha gjort allt på tårtan helt själv.
Det är första gången jag provade att använda sugarpaste och mashmallowfondant, istället för marsipan.
Dessa gjorde jag alltså själv, det var faktiskt inte särskilt svårt!
Om du vill se fler bilder på tårtan eller veta vad det var i den kan du kolla på Bli min jäst.

Mickes pappa kunde tyvärr inte komma och hjälpa oss äta upp tårtan, vi tänkte att vi kunde fira två pappor när vi ändå var igång, så istället bjöd vi in Angelica och Jonas.
Först åt vi thaimat som Micke lagade och som för övrigt var supergod!
Sen blev det då tårta :)

 


Dagen har varit jättemysig, alltid så kul att träffa lite vänner :)

Helgerna går så himla fort, imorgon är det måndag igen.
Äntligen börjar både min och Leias förkylning ge med sig, nu sover hon faktiskt lite bättre på natten igen.
Vi har börjat försöka ge henne välling på kvällen för att vänja henne. Vore supersmidigt om hon kunde dricka det istället för att amma just på kvällen, dels kanske hon sover bättre och så kunde Micke ge henne det om jag börjar jobba.

Av erfarenhet från Lucas vet vi att det kan ta ett tag att få dem att dricka välling, och det stämde med Leia oxå.
Hon dricker bara lite men sen letar hon efter bröstet... och det får hon så klart.
Likadant är det med mat på dagen. Hon är inte ett dugg förtjust...
Men det är bara att traggla, till slut brukar det ge sig.
Hon behöver ju mer än bara bröstmjölk nu så jag hoppas att hon börjar gilla mat snart!

Nu måste jag hänga tvätt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0