PernieBernie

Helg-update

Fy fasen vilket trist väder det är idag.
Hittills har det varit en riktig innesittar-söndag men vi ska nog gå ut en sväng snart.
Man måste ju få lite frisk luft så man inte blir helt mosig i huvudet.

Jag har kollat på stafett i skidor, både damer och herrar. Jag älskar verkligen skidor på tv, lördags- och söndagsförmiddagar på vintern är heliga, då vill jag se på mina skidor.
Ingen annan är intresserad i den här familjen så jag får sitta och heja själv..
Herrarna vann idag! :)

Dagen började med att jag gick upp och slängde ihop en deg till småfranska.
Vi hade knappt något bröd hemma och jag hittade ett jättebra recept som gick ganska snabbt.
Åh vad gott det var med nybakade frallor! Med lite smör, ost och paprika på. Mums!
Lägger ut receptet på bakbloggen :)



Helgen har varit bra. I fredags kväll var Jennie Piehl och Fredrik här, det var jättemysigt att träffa dem!
Vi käkade tacos och spelade Buzz. Jennie har flyttat till Solna precis, så vi hoppas att vi ser dem snart igen nu när vi bor så nära!

Igår hade jag verkligen jätteont i halsen, fick anstränga mig för att kunna svälja typ.
Inte alls kul! Kände att jag var tvungen att ge mig ut för att hitta nån slags medicin så jag tog med mig barnen och åkte till Täby centrum. Angelica skulle stå där och göra reklam för Riksbyggen och deras nya lägenhetsprojekt i Täby centrum, så jag tänkte att vi kunde passa på att hälsa på henne.

Blev lite förvånad när jag kom till apoteket för tydligen får jag inte äta någon av de mediciner för halsen som de har, eftersom jag ammar. Hade inte ens tänkt tanken så det var tur att jag frågade först.
Fick åka hem och ta en panodil istället, för det sa de att jag kunde ta mot halsont.

Nu ska jag försöka få med familjen ut en sväng, ha en skön söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0