PernieBernie

Ulriksdals trädgårdscafé

Åh vilken mysig dag jag har haft idag!
Micke tog med sig Lucas och åkte på spelmässan i Kista igen redan efter frukosten.
Jag hade pratat om att åka till något mysigt café med Angelica så hon kom hit och så bestämde vi oss för att åka till Ulriksdals trädgårdscafé. Nära och bra. :)

Vi tyckte det var väldigt mycket bilar och folk överallt när vi kom dit, det berodde på att det var julmarknad där!
Vi kollade dock inte så mycket, gick bara igenom och sneglade lite på stånden.
Vi hade sån tur att vi fick ett bord direkt när vi kom till cafét. Det var mycket folk där men det är så mysigt att sitta där inne i växthuset :)
Jag åt god soppa och fikade även på smarrig citronkaka med kaffe efter. Konstigt, men jag blev så mätt på det att jag inte kunnat äta nån mer mat efter det.
Imorgon ska jag visa lite bilder jag tog, har inte lagt in dem i datorn än.

Idag kändes det som att det var första vinterdagen, så kallt men ändå ganska skönt!
Luften var helt "spröd" och härlig :)
Måste nog åka och köpa fodrade vinterskor till både mig och Micke nån dag...

Har känt mig bakis idag och det är lite konstigt eftersom jag inte drack nåt igår!
Var hos Mickes pappa och Gunvor där vi fick jättegod trerätters middag och hade supertrevligt!
Dock kom vi hem sent och det är väl det som gjort att jag varit så trött och hängig idag.
Därför måste jag gå och lägga mig nu.
Hoppas jag vaknar piggare och att Leia inte är så snorig, det är så synd om henne som bara rosslar i näsan!
God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0