PernieBernie

Nu kanske....

Tack för alla kommentarer!

Vi har fortfarande ångest men nu tror jag vi har bestämt oss.
Vi har pratat massor med Lucas och han säger fortfarande att han inte vill byta, men ikväll när vi pratat om alla fördelar med att byta så frågade jag honom om han inte trodde det kunde bli bra ändå, och då sa han ja.
Just nu känns det som att jag har tusen fördelar i huvudet, men bara en nackdel.
Och den är ju att han inte vill, att han är trygg där han är.

Men som de flesta av er säger, det kommer ordna sig. Han kommer få nya kompisar.
Vi har sagt att vi ska skämma bort honom lite extra första tiden, inte tycka synd om honom men ge honom lite mer uppmärksamhet och kanske låta honom välja vad vi ska äta eller någon rolig leksak.
Jag är fortfarande jätteorolig men jag tror ändå att det kommer bli bra!

Imorgon ska jag nog försöka prata med dem på hans nuvarande dagis, måste ju förbereda dem på att han ska sluta. Han börjar på nya dagiset redan 11 oktober, det är bara en och en halv vecka tills dess!


Nu tänkte jag gå och lägga mig, är helt slut! Förmodligen för all ångest jag haft och för allt huvudbry, det tar på krafterna.
Vi hann kolla på två avsnitt dansk serie ikväll, jag älskar danska serier!
Vi såg sista avsnittet av Citronen och Flamman, och första avsnittet av Brottet. Båda på SVT Play.
Brottet älskar jag, första säsongen var en av de bästa jag sett, nu är det säsong två och det var jättespännande.
Det kan jag verkligen rekommendera! Fast inte om du är mörkrädd och ensam hemma....

http://svtplay.se/v/2157269/brottet/del_1_av_10

Och så gick de bästa vidare i Idol ikväll, tjoho! :)
God natt!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det kommer ordna sig! Tror ni gör helt rätt i att byta dagis. Lucas är ju än sa liten att han säger väl det som känns bäst för studen och det är ni vuxna som vet konsekvenserna. Säkert svårt för Lucas att sätta sig in i hur det blir med nytt dagis, nya kompisar etc. Det kommer bli toppen! :) Och vilken lyx att få bestämma matsedeln, han kommer ju bli hur nöjd som helst! :)

Många kramar

2010-09-29 @ 08:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0