PernieBernie

Depparedagen

Igår kände jag mig så positiv och lycklig, det var underbart!
Idag.... vet jag inte vad som hände.

Förmodligen har jag sovit för lite. Och Micke åkte tidigt för att skriva tenta.

Och jag kände mig på sånt där humör som man gör ibland, kände inte för att vara ensam (jag var inte ensam, jag hade ju barnen men hade velat dela dagen med dem med Micke) och tänkte negativa tankar.

Typ "jag vet inte varför jag ens försöker, jag är ju inte särskilt duktig" (gällande bakbloggen).
Och "vilken dålig mamma jag är, jag orkar inte vara lektant idag" när jag bara satt i fåtöljen och funderade på hur jag skulle få ork att resa mig och gå ut med barnen.
Det är ju ett litet företag när man ska ut med två barn när det är vinter...

Men ut kom vi till slut!
Vi var i affären och sen klättrade vi i snöhögar och gungade lääänge.
När Micke kom hem ikväll var jag helt slut!

Har dock orkat kolla på Melodifestivalen, så klart! I love melodifestivalen :)
Gillade verkligen Dannys låt, efter en lyssning satte den sig som en snigel på hjärnan, och vilket sjukt snyggt dansnummer! Sen hejade jag lite på Le kid oxå, tyckte de var roliga att se på och hade en trallvänlig låt. Trist att de åkte ut...

Nä nu gjorde jag det igen! Jag tänkte bara skriva tre- fyra rader här, se hur det gick! Det är helt omöjligt för mig att fatta mig kort.
Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon blir nog en bättre dag, tror inte ni det?!

Kommentarer
Postat av: anna bergkrantz

Pernilla,du är inte ensam! Vi är alla "dåliga mammor" ibland! Man är ju inte på topp jämt.

2011-02-06 @ 00:00:48
Postat av: Linda Englund

Du är INTE en dålig mamma bara för att du har sånna dagar. Det har vi alla. Det vore väl konstigt om vi var på topp jämt. Barnen måste veta att mamma och pappa har dagar som dom inte vill/orkar leka hela tiden. Det är bara nyttigt för dom. Då leker dom lite själva oxå. Så kram på dig!!! Du är en toppenmamma och en toppen "bakerska"

2011-02-06 @ 00:08:50
Postat av: Marina

Jag känner igen det där... Det är ju inte sant nånstans, bara en känsla, en jobbig jäkla känsla!



Jag älskar din blogg och ibland tycker jag att man får vara en soffmamma faktiskt. Bättre att leka när man har lust.



Hoppas du mår bättre idag! Kram

2011-02-06 @ 08:35:23
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: Ivana

Du är ingen dålig mamma, man har sådana dagar ibland och det är OK. Alla vi orkar inte ibland och det blir för mycket. Det är inte lätt att ha två små och försöka med allt annat.

2011-02-09 @ 16:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0