PernieBernie

Nu är det slut på veckan, det är dax för fredagsmyyyyys!

Idag har jag haft en så himla mysig dag, varför kan inte alla dagar vara så här?
Insåg i morse hur lyckligt lottad jag är som har en sån underbar familj och önskade just då att jag kunde stannat tiden.
Micke hade sovmorgon och Lucas fick stanna hemma från dagis idag, så vi gjorde brunch efter önskemål av Micke.
American pancakes och jag provade för första gången banana pancakes eftersom blåbären var slut här hemma, annars brukar jag göra med blåbär i smeten när jag vill göra nåt mer än bara vanliga american pancakes.
Åh så gott det blev med banan i!!!

Efter frukosten lekte vi dansstopp, det brukar de leka på Lucas dagis. Man dansar till musik och så ska man stelna till när musiken stannar.
Hela familjen dansade, det var superkul! :)

Efter att Micke åkt till skolan var det meningen att jag skulle gå och träna och lämna barnen på barnpassningen, Lucas har tjatat ett tag om att han vill gå dit. De har en jättestor labyrint med bollhav och rutschbanor där som han säkert skulle älska!
Men jag hittade varken mina träningsskor eller kläder (GUUUD vad tråkigt) så den planen fick jag lägga ner.
Ringde till Lucas gamla dagis istället och frågade om vi fick komma och hälsa på, och det gick bra.
Så vi tog bussen och åkte dit. Lucas verkade tycka det var jättekul att träffa sina gamla kompisar, men särskilt Niklas som var hans bästis där. De var så söta ihop, skrattade och hoppade och kramades :)

På hemvägen handlade vi och nu väntar vi mest på fredagsmyset!!!
Ikväll blir det hemgjorda räkmackor, har precis tagit fram ett kilo räkor ur frysen :)

För övrigt så mår vi alla ganska bra nu, inga sjukdomar på snart en vecka (ta i trä) och det känns ju bra.

I veckan var jag på jobbet och hälsade på! Mötte upp Anna och Liv och gick en sväng på stan med dem innan vi drog till jobbet. Var kul att komma dit faktiskt, och jag är tro det eller ej ganska sugen på att jobba lite igen!
Jag kommer börja snart, kanske redan nästa vecka, men inte jobba så mycket. Kommer vara timanställd fram till efter sommaren, känns jätteskönt!!

Här kommer några bilder på barnen från i förmiddags, ha en skön helg :)

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Sanna

Underbara bilder på dina söta barn! =)

2011-02-04 @ 23:08:47
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: Linda Englund

Vilka sötisar...

2011-02-05 @ 00:27:48
Postat av: Caroline

Åh, vilket underbart glatt inlägg! Härligt. Jag har Luddat om dig. :-)

2011-02-05 @ 10:04:54
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Helen

Vad mysigt det låter :)

...och vilka fina bilder på söta barn!

Håller tummarna för att ni får vara fortsatt pigga och krya nu!

Varm kram <3

2011-02-05 @ 11:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0