PernieBernie

Butter Chicken Hot


 

Butter chicken hot

4 portioner

 

400 g kycklingfilé i bitar

1 gul lök, hackad

1 msk smör eller margarin

1 msk Garam masala

1-3 krm Cayennepeppar

1 burk (370g) passerade tomater

2 dl grädde

1 tsk socker

1-1½ tsk salt

 

Gör så här:

Bryn kycklingfilé och lök i smör. Strö över Garam masala och cayennepeppar. Tillsätt övriga ingredienser och låt puttra i några minuter. Servera med ris.

 

 


 

 

Vi hade inte tillräckligt med ris hemma så vi gjorde lite couscous också. Det passade jättebra att ha en blandning av ris och couscous på tallriken :)

Den här rätten blev lite starkare än den förra indiska rätten som Micke gjorde, när han gör den nästa gång ska jag lägga ut receptet på den för den var nog snäppet bättre även om den här också var god!

Självklart hade vi hembakat Naan till, det är ju så gott och ett måste till indisk mat! Recept hittar du här.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, det där ser väldigt, väldigt gott ut. Oj, vad hungrig jag blev nu. Kan du inte lägga ut något bra recept på naan på din andra blogg? Det är knivigt, tycker jag.

2011-01-27 @ 14:08:35
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Pernilla

Caroline: Jag har lagt ut ett recept på Naanbröd på Bli min jäst! Klicka på länken i det här inlägget så kommer du dit direkt :)

2011-01-27 @ 22:05:44
URL: http://bliminjast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0