PernieBernie

Det var oväntat!

Lucas överraskade oss rejält häromdagen.
Han tycker inte att det är särskilt roligt att måla eller rita, vi brukar fråga om han inte vill göra det ett tag och de få gånger han vill så drar han med pennan några gånger över pappret i några fina streck eller cirklar och avslutar oftast med några pricker mitt i allt.
För det mesta säger han att det är en karta.

Jag har visat honom hur man gör gubbar men det har inte gett resultat, och vi har tänkt att han väl bara inte är intresserad av att måla.

När jag var på tjejmiddag hos Mia i fredags kväll hade Lucas sagt till Micke att han ville måla.
Micke blev så klart lite förvånad över detta eftersom det inte hör till vanligheterna, men tog fram papper och tuschpennor.

Micke hade börjat rita en sol uppe i hörnet och då hade Lucas sagt:

-Nej pappa, jag vill rita en gubbe!

Och helt plötsligt tog han pennan och ritade en gubbe!

En alldeles perfekt gubbe om ni frågar oss.
Vi fattar ingenting.
Från att bara ha ritat streck och prickar till att göra en perfekt första gubbe, var kom det ifrån?
Så härligt att bli så glatt överraskad och få en stolt föräldrakänsla. En underbar känsla. :)


 


Kommentarer
Postat av: Mikael

Min sol då?

Är inte den fin?

2011-01-11 @ 23:34:43
Postat av: AnnaC

Wow! Vilken fin sol! Om jag hade haft en man som kunde göra en så fin sol hade jag varit obeskrivligt stolt. Gubbar kan ju alla göra ;)

Ska försöka hitta nån dag vi kan åka och bada, vill verkligen komma iväg. Vart tar dagarna vägen egentligen?

Kram

2011-01-11 @ 23:59:45
Postat av: Helen

Vilken fin:)

... och ingen huvudfoting utan en gubbe med bål!

... och en sol med strålar och allt!

De är fantastiska dina killar :))

Kram

2011-01-12 @ 19:10:22
Postat av: Caroline

Vilken konstnär. Han kanske är ett underbarn med absolut gehör på teckning? ;)

2011-01-12 @ 20:18:59
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0