PernieBernie

Så himla dåligt!

Måste bara skriva ner här så jag kommer ihåg det.

Lucas var så rolig när jag hämtade honom på dagis idag.
När vi kom ut från gården frågade jag hur han hade haft det idag.
Då utspelade sig följande konversation:

-På onsdag, då tänker inte jag gå till dagis.
-Jaså, varför inte då? undrade jag.
-Det är så dåligt där.
-Vad är det som är dåligt? (genast blev jag lite orolig)
-Det där pusslet med många olika färger, det funkar inte längre, det är JÄTTEDÅLIGT!
-Jaha, är det trasigt? Men det finns väl andra pussel?
-Ja det är trasigt, så dåligt, så jag kommer inte gå till dagis på onsdag.
-Men det finns väl andra pussel att lägga? upprepar jag.
-Ja det finns det. Men det är så dåligt att det där pusslet med många olika färger inte funkar längre.

Jag sa att han visst skulle gå till dagis på onsdag och att det nog finns andra saker att göra än att lägga just det där pusslet som är trasigt. Han verkade inte glad. Men så blir det.

Underbart :)


Kommentarer
Postat av: Linda Englund

Hahaha det är ju bra att man kan skylla på pusslet =)

2011-01-13 @ 08:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0