PernieBernie

Första tanden!

Idag har Leia och jag varit på öppna förskolan i Ulriksdal.
Gick dit med Won-Ji och hennes granne och det var ett trevligt ställe!
Dock har jag varit så himla trött idag, riktigt onormalt trött känns det som, så jag har varit lite off.

Kom hem i tid till lunch men då sov Leia i vagnen och hon är så snäll så att hon vaknar oftast inte när vi kommer in. Hon sov i 2½ timme till slut!!
Under tiden bakade jag macarons och fixade lite här hemma.
När hon vaknade fick jag för mig att jag skulle känna i hennes mun om det inte började bli hårt, hon har ju fortfarande inte fått några tänder. Det är ganska sent, de flesta i hennes ålder har i alla fall två tänder.
Och mycket riktigt, det har brutit igenom en liten tand i underkäken!!

Åh så sött, jag blev helt rörd! Fråga mig inte varför :) Ha ha, det är väl inte så mycket att bli till sig för egentligen, men eftersom vi väntat på dem länge kändes det stort!
Snart börjar hon väl sminka sig och gå på disco också... :P

Ett busfrö


Två busfrön



Vi har insett att Leia inte gillar barnmat, hon blir helt galen så fort hon ser burken!
Därför har vi bestämt oss för att börja ge henne vår mat så mycket som det går. Vi saltar inte då, utan lagar som vanligt utan salt och sen tar vi undan lite åt henne innan vi saltar vår egen mat.
Det funkade bra idag, hon åt makaroner och falukorv med god aptit :)

Nu har jag betalat räkningar så nu är alla pengar slut, ja nästan i alla fall ;)
Lika bra att gå och lägga sig... jobbar två nätter nu tisdag och onsdag, måste ju orka.

Avslutar med en bild på mig och Leia för två helger sen.
Hon är så himla mammig fortfarande även om pappa duger ganska bra för det mesta ändå, men ibland bara SKA hon sitta i knät. Då får inte ens Pingu stoppa henne :)


Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0