PernieBernie

Sjukstuga och tårtbakande

Tro det eller ej, jag lever!!
Jag tycker det är trist att jag inte kan uppdatera bloggen så ofta just nu, men det blir så när man har sjuka barn och man och bakar på all den lilla lediga tid man har. Hinner inte ens sova ordentligt just nu.
Men efter helgen blir det nog lite lugnare, då har jag gjort fem tårtor och kan börja baka "normalt" igen :)
Tänkte uppdatera er lite på vad som händer just nu, så att ni vet ;)


Bilen är inne på lagning igen, orkar inte ens tänka på alla problem och hur mycket pengar det har kostat, men nu ska den förhoppningsvis bli åkbar igen! Nu har den fått nytt batteri också, snart är allt nytt på den där bilen förutom skalet :p


Lucas spelade bandy på dagis och blev knuffad (inte med flit) så han ramlade in i en bänk.
Hans kind är helt svullen och blå men han verkar inte ha ont och han kan gapa som vanligt, så det ska nog bli bra.

Så här ser han ut idag, två dagar efter det hände



Leia hade feber i flera dagar, blev bättre och sen kom febern tillbaka. Då ringde jag vårdcentralen så vi fick komma och träffa läkaren. Det visade sig att hon har öroninflammation stackarn, så nu sprutar vi i henne antibiotika som inte alls verkar smaka gott!


Hon är redan piggare och feberfri så det känns skönt.
Hon har inte sovit så bra under tiden som hon varit förkyld, och det har därmed inte jag heller som sagt...
Förhoppningsvis vänder det nu så hon kan börja sova hela nätterna igen.
Skulle jobbat i natt men var tvungen att ringa och avboka det. Det går bara inte med tanke på hur gnällig Leia är om nätterna, och eftersom Micke också är förkyld och eländig funkar ju inte det.
Hoppas på att kunna jobba mer nästa vecka istället.


Idag fick jag nytt mobilskal till min iphone, så nu är den ordentligt pimpad :)
Vad säger ni, visst är det en typisk Pernie-telefon? :)



Jag håller som sagt på att göra tårtor, det är fyra stycken beställda till ett dop på lördag och en till på söndag som Andreaz på jobbet ska ha.

Jag känner väl nu att det blev lite mycket på en gång, men jag vill ju så gärna göra tårtor så det kändes som att jag fick passa på! Hoppas bara att tårtorna blir bra och att beställarna blir nöjda.

Här sitter jag och fnular med täcket till en av doptårtorna, det är så mycket pill och så himla skoj!!


Så här blev resultatet som alltså ska toppa en av doptårtorna


Slutligen visar jag bildbevis på att jag var med i Västervikstidningen för tre helger sedan :)


Ha det bra så hörs vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: Linda Englund

Krya på er och lycka till med tårtorna!!

Så sött det blev med nallen och bebisen under täcket =)

Kraaaaam

2011-03-17 @ 14:47:25
Postat av: Jennie

Men stackars Lucas, det där såg inte kul ut :( tur att han inte har ont iaf. Vad fina tårtor du gör!! Ni måste komma över snart, när passar det er?! Kram

2011-03-17 @ 18:21:42
Postat av: Caroline

Men oj, vilka fina tårtor och vad KUL med artikeln! Och stackars, stackars Lucas. Men - han kanske får tjuvsmaka på tårtbottnen? ;-)

2011-03-25 @ 14:27:39
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0