PernieBernie

Inställt kalas!


Jag har stressat i flera dagar för att göra Legogubbar i sugarpaste och få klart Lucas tårtor.
Idag skulle vi ha barnkalas för Lucas och det skulle komma tio härliga barn :)

Vi städade lite på morgonen och skulle precis äta frukost när Leia började gråta och spy.
Hon var jättevarm i pannan och verkade inte alls pigg, så det var bara att ta det tråkiga beslutet att ställa in kalaset.
Det var synd att det var full snöstorm ute för annars kanske man hade kunnat flytta ut kalaset på gården eller så, men nu fanns det inte så många alternativ..

Alla hade svarat på inbjudan på olika sätt, via sms och mail, så jag hörde av mig på samma sätt till dem.
Det var enda sättet, jag hade inte allas nummer..
Misstänkte att det var några som inte skulle läsa sina mail och mycket riktigt, kl 14 stod det tre förväntansfulla prinsessor utanför vår dörr :(
Kändes inte särskilt kul att behöva säga att kalaset var inställt till dem, fy! :(

Men nu har vi sagt att vi ska ha kalaset nästa helg istället. Då tänkte vi ha lite släktkalas men det är ju bara en av dagarna, vi får ha kalas den andra dagen helt enkelt.
Så får jag göra tårta igen...

Tycker så synd om Lucas som har längtat så länge, men han verkar ändå helt ok med det.
Vi sa att han får göra precis vad han vill hela dagen och då har han självklart spelat tv-spel. :)
Ett parti brädspel hann vi med också :)

Leia är jättegnällig och vill sitta i mitt knä hela tiden, så det är nog bäst jag slutar nu och tar hand om henne.
Måste laga mat också, ska snart åka och jobba!

Hoppas vi är friska nästa helg nu bara.....

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0