PernieBernie

Nu är det vår!!


Åh vilka vårkänslor jag har!!
Det är så underbart med sol och lite värme (med betoning på lite, i morse var det jättekallt på väg till dagis).

Igår var jag och Lucas i Solna C för att byta mina nya skor. Det stack upp värsta pinnen i ena dojan vilket jag upptäckte när jag stack ner foten för att sätta på mig skorna.. så jag fick ett par nya.

När vi var i skoaffären hittade Lucas Star wars-skor som han blev eld och lågor över, så de fick följa med hem.





 

 



Han längtar verkligen till sommaren för varje dag tror han att han ska slippa termobyxorna men det är lite för kallt för det än så länge och då blir han besviken.
Det är dessutom för kallt för de nya skorna så även det blev han besviken över så klart :(
Hoppas värmen kommer snabbt!

Vi var inne en sväng på Lindex och där hittade han en Star wars-tröja som i stort sett var likadan som en annan han har haft men nu vuxit ur. Gick motvilligt med på att köpa den... :)
Han fick även ett par nya jeans av baggymodell och en annan tröja, och så hittade jag en ursöt byxdress till Leia.
Hon kommer bli sååå söt i den i sommar!!!


 

Jag hade en kupong, om man köpte 3 eller fler varor fick man 30% på hela köpet, så det blev riktigt billigt, vi fick 200:- rabatt :)  Jag gillar fynd.  :D

 

Det var mysigt att få lite egentid med Lucas, det blir inte så ofta och man umgås på ett helt annat sätt när inte Leia är med. Han är så stor och så klok!

 

Vi köpte varsin glass och satte oss där i centrum på en bänk och åt den.

Då frågade han:

 

-Ska ni inte ha fler bebisar?

-Vad menar du? frågade jag.

-Ja ska ni inte ha fler bebisar??

-Jag tror inte det, pappa och jag är så glada och nöjda över dig och Leia så det blir nog inga fler bebisar, svarade jag.

-Men då kommer ni ju inte ha några bebisar alls sen när jag flyttar! utbrast Lucas.

-Men det är ju ganska lång tid tills du flyttar så det ordnar sig nog, svarade jag.

 

Han har börjat fundera över det där att han inte kommer bo hos oss resten av livet, han pratar rätt mycket om att han ska göra si och så när han flyttar.

Bland annat att han måste skaffa en större cykel när han flyttar. Ha ha ha!

Så gulligt :)

 

Får lite ångest bara jag tänker på det men lyckligtvis är det väl 15 år tills han flyttar :D

 

Nä nu måste jag sätta fart och baka lite tårtbottnar, har inte fått så mycket gjort idag men jag har hunnit prata med mamma i några timmar på telefonen i alla fall :)

 

Rösta gärna på mina cupcakes i tävlingen Miss cupcake!

bakbloggen hittar ni länk :)

 

KRAM!!

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHAHAHA! Åh gud så roligt, jag skrattar så jag gråter här. Så himla söt han är Lucas :-)))

2012-03-05 @ 21:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0